1. سایت موفقیت
  2. فیلم و مستند
  3. فیلم مستند اسرار فیزیک کوانتوم – The Secrets of Quantum Physics

فیلم مستند اسرار فیزیک کوانتوم – The Secrets of Quantum Physics

برگذارکنندهجیم الخلیلی
مدت زمان2 ساعت
نوع مستندمستند
کیفیت مستند720p ( خوب )
زبان مستندزیرنویس فارسی
تعداد قسمت2
حجم کل991 مگابایت

دانلود فیلم مستند اسرار فیزیک کوانتوم

مستند اسرار فیزیک کوانتوم یک مجموعه تلویزیونی دو قسمتی پخش شده در سال 2014 از شبکه BBC است که تئوری های مکانیک کوانتومی و زیست شناسی کوانتومی را شرح می دهد ، و به عنوان “یک راهنمای درخشان” به “دنیای اسرار آمیز” توصیف می شود. این مستند امتیاز 8.3 را نیز از imdb دریافت کرده که نشاندهنده کیفیت و جذابیت موضوع می باشد .

پروفسور فیزیکدان جیم الخلیلی Jim Al-Khalili در مستند اسرار فیزیک کوانتوم ( The Secrets of Quantum Physics ) یکی از دقیق ترین و جدیدترین نظریه های علمی یعنی مکانیک کوانتوم را به صورت کامل بررسی می کند.

در اواسط قرن 18 میلادی، دانشمندان بزرگ فیزیک به بررسی ویژگی‌های ناشناخته مواد گرایش پیدا کردند. آنها زیر ساخت اتمی دنیای پیرامون خود و ما را مورد ارزیابی دقیق قرار دادند و پدیده‌ای بزرگ را کشف کردند که تا قبل از آن زمان با مورد مشابه در این زمینه مواجه نشده بودند. دانشمندان با دنیایی روبرو شدند که در آن انرژی و اشیا می‌توانست همزمان در مکان‌های مختلف وجود داشته باشد؛ دنیایی که در آن، شانس و احتمال حرف اول و آخر را می‌زد زیرا هیچ چیز هنوز توسط انسان قابل مشاهده و قابل درک نبود . آلبرت انیشتین از فرضیه شانسی بودن رویدادهای طبیعی ( نظیر معجزه … ) نفرت داشت و طی دهه ۱۹۳۰ میلادی، با یک نقص بزرگ در نظریه فیزیک کوانتوم مواجه شد. این باعث شد او نظریات زیادی را در برسی این موضوع ارائه کند که با مخالفت بعضی دیگر از دانشمندان مواجه شد .

این مستند شامل دو قسمت است که در زیر به محتوای آنها اشاره می کنیم :

1. اسرار فیزیک کوانتوم – کابوس انیشتین

در قسمت اول اسرار فیزیک کوانتوم به دهه نخست قرن هجدهم پرداخته میشود و دانسته های دانشمندان از نور و شکل موجی یا مادی آن را بررسی میکند. این دانسته ها ماهیت درک ما از واقعیت و تضاد آن با ایده های آلبرت انیشتین و آزمایش دوباره انجام شده توسط جان استوارت بل در دهه ۱۹۶۰ میلادی برای حل کردن این تضاد را نشان میدهد. روایت داستان در این قسمت با تصاویر و ویدیو های زیاد همراه است که شما را کاملا سرگرم و محتوا را برای شما قابل درک میکند.

پروفسور فیزیکدان جیم الخلیلی نگاهی را به سال های آغازین نظریه فیزیک کوانتوم و البته بزرگترین نابغه جهان یعنی پروفسور آلبرت انیشتین و نقش او در پیشرفت نظریه فیزیک کوانتوم می اندازد. همانطور که قبلا گفتیم ، انیشتین نمی توانست این را بپذیرد که در جهان هستی و در پایه ای ترین بنیان های آن یعنی جهان زیر اتمی همه چیز بر پایه شانس رخ می دهد و آن را با نام بزرگترین نقص این نظریه می شناخت. اما تاریخ و بررسی هایی که در آینده در این زمینه شد ، نشان می دهد که نابغه هایی چون انیشتین هم از اشتباه دور نیستند.

2. اسرار فیزیک کوانتوم – بگذار زندگی جریان یابد

در قسمت دوم مستند اسرار فیزیک کوانتوم ، پروفسور فیزیکدان جیم الخلیلی به احتمال اینکه فیزیک کوانتوم بتواند توضیحی برای برخی از اسرار زیست شناسی ارایه دهد نگاهی دارد. در این میان می‌توان به استفاده از مفهوم درهم تنیدگی کوانتومی ( Quantum Entanglement ) برای توصیف مسیریابی پرنده سینه سرخ اروپایی، استفاده از لرزه های کوانتوم در حس بویایی انسان و حیوانات و بخش مربوط به اصل عدم قطعیت در تکامل جانداران اشاره کرد. این قسمت با تصاویر و ویدیو های زیاد همراه است که شما را کاملا سرگرم و محتوا را برای شما قابل درک میکند.

 

این مستند به صورت کامل توسط سایت موفقیت 98 ترجمه و زیرنویس فارسی شده است و پیشنهاد می شود برای درک فیزیک کوانتوم و تاثیر آن بر زندگی و قانون جذب حتما این مستند را نگاه کنید .

مستند اسرار فیزیک کوانتوم

کارگردان: جیم الخلیلی

تاریخ ایجاد شد: 1400-09-30 17:09

امتیازدهی ویرایشگر:
5

2 دیدگاه برای فیلم مستند اسرار فیزیک کوانتوم – The Secrets of Quantum Physics

  1. fereshteh nasehi

    وااااااااااااااای این مستند خیلی شگفت انگیز بود
    ممنونم ازتون

  2. ارام

    چقدر خوب بود که از نظر علمی قانون رو بررسی کرده این مستند عالی

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *