1. سایت موفقیت
  2. کتاب دیجیتال
  3. کتاب جادوی فکر بزرگ – دیوید جوزف شوارتز

کتاب جادوی فکر بزرگ – دیوید جوزف شوارتز

کتاب جادوی فکر بزرگ
نویسنده کتابدیوید جوزف شوارتز
نوع کتابکتاب دیجیتال
کیفیت کتابتایپ شده
زبان کتابفارسی
تعداد صفحه239
حجم کل39 مگابایت

دانلود کتاب جادوی فکر بزرگ اثر دیوید جوزف شوارتز

در کتاب “جادوی فکر بزرگ” ( The magic of Thinking Big ) با ارائه دهها فکر، راه  و اصل مهم و منطقی به شما این جرأت را می‌دهد که با نیروی فکر بزرگ به شادکامی و رضایت برای خود دست یابید. نویسنده با روایت شرح زندگی واقعی یک نفر به شما توضیح می دهد که چگونه و از چه راهی به موقعیت‌های واقعی پیشرفت و خوشبختی رو به رو شوید. این کتاب در ایران و با ترجمه فارسی با عناوین دیگری مانند “سلام بر آرزوها ” و “نیروی ژرف اندیشی” نیز شناخته می شود .

نویسنده کتاب جادوی فکر بزرگ دیوید جوزف شوارتز ( David J. Schwartz ) در سال 1927 متولد شد و 1987 چشم از جهان فرو بست ؛ وی یکی از اساتید بزرگ دانشگاه و سخنران انگیزشی بود ، کتاب جادوی فکر بزرگ در سال 1959 برای اولین بار منتشر شد که در همان سال اول چاپ توانست یکی از پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز باشد .

همین که شما به دنبال مطالعه این گونه مطالب هستید یعنی دوست دارید خواسته‌هایتان برآورده شود و به سطح زندگی بهتری برسید. چه بسا یک صفت خوب هم دارید که با این کار آن را هم کشف می‌کنید.

پس شما دارای دو صفت بارز هستید :

  1. علاقه برای پیدا کردن یک موفقیت بزرگ تر
  2. داشتن هوش انتخاب ابزاری، برای تشخیص آن علاقه

همیشه در شادمانی، پیشرفت، در آمد حتی در بین دوستان، بزرگ فکر کنید تا بزرگ زندگی کنید. شوارتز در کتاب خود روش‌های عملی دارد نه وعده های توخالی، او برنامه‌ای در مقیاس بزرگ برای زندگی طراحی کرده و ثابت می‌کند که هر فرد برای رسیدن به آنچه خواسته اوست نیاز به هوش و زکاوت آنچنان ندارد بلکه تنها با عادت بزرگ فکر کردن و عمل کردن به این نتیجه می رسد.

نکات مهم کتاب جادوی فکر بزرگ

  1. از کتاب‌های موفق روانشناسی در زندگی
  2. موفقیت افراد بیشتر از آنکه به هوش آنها وابسته باشد به تفکراتشان بستگی دارد.
  3. موفقیت خرجی ندارد هر چقدر بیشتر پیش بروید بهتر از آن بهره می گیرید.
  4. روشهای مطالعه مورد مطالعه و عمل نتیجه می دهد.
  5. یاد می گیریم که با تمرکز روی مسائل بزرگ، از مسائل کوچک و دست و پاگیر رها شویم.
  6. آموزش رسیدن به اهدافی که هر کدام از ما در سر داریم.

در کتاب جادوی فکر بزرگ چه چیزی را یاد می گیریم؟

  1. باور داشتن به موفقیت (پس حتما موفق می شوید)
  2. دوری از اخبار ناخوشایند، بهانه ‌تراشی، بیماری افراد ناموفق
  3. از بین بردن ترس با اعتمادسازی
  4. راه های بزرگ فکر کردن
  5. آموزش فکر و آرزوی خلاقانه
  6. اعتماد به اینکه شما همان چیزی هستید که فکر می‌کنید وجود دارید.
  7. با مدیریت محیط خود در هر کاری درجه یک باشید.
  8. تبدیل کردن نگرش خود به حامیان خویش
  9. فکر کردن درست در مورد اطرافیان
  10. پیدا کردن عادت عمل کردن
  11. یادگیری تبدیل شکست به پیروزی
  12. برای پیشرفت خود از اهداف بهره گرفتن
  13. داشتن تفکری مانند رهبر یک گروه

در کتاب جادوی فکر بزرگ یاد می‌گیریم که چطور با افکار بد و مخرب اطرافیان کنار بیایم و خودمان این تفکرات را شناسایی کنیم. همچنین به ما یاد می‌دهد که نباید نسبت به افکار موفق اطرافیان تفکر منفی داشته باشیم. دکتر دیوید شوارتز معتقد بود که همیشه افرادی هستند که فکر می‌کنند اطرافیان از آنها موفق ترند و دارای درآمد بیشتری، ولی باید این دیدگاه را عوض کنیم.

کتاب جادوی فکر بزرگ
کتاب جادوی فکر بزرگ

خلاصه محتوای کتاب جادوی فکر بزرگ

موفقیت هر فردی بیشتر از هوشش بستگی به تفکرات او دارد. نویسنده معتقد است که تا در زندگی خودمان را باور نکنیم و فکرهای بزرگ نداشته باشیم، موفق نمی شویم. این کتاب به ما یاد می‌دهد که چطور با داشتن تفکری، به سمت موفقیت های بزرگ و بیشتر به حرکت درآیم. همچنین تفاوت افراد دارای فکر بزرگ و موفق با افراد ناموفق به خوبی مشخص شده است.

در ۱۳ فصل کتاب به ما  تاکید می شود که روش های گفته شده برای عمل کردن است نه فقط برای خواندن. پس هنگامی می‌توانیم نتیجه خوبی از این کتاب بگیریم که بعد از مطالعه، روش و حرف‌هایش را عملی انجام دهیم تا تاثیر بزرگان را در زندگی خودمان مشاهده کنیم.

معنی فکر کردن

فکر کردن این نیست که امکانات خود را محدود کنیم، نه اصلاً بلکه به ما می‌گوید که در توانایی دستیابی به هدفهای بزرگ و به دست آوردن موفقیت را دارید. هیچ وقت استعدادهایتان را دست کم نگیرید. همیشه از افکار منفی در صحبت با دیگران استفاده نکنید. سعی کنید هر چیزی که دوست دارید در ذهن خود تجسم کنید نه اینکه حتماً جلوی شما قرار بگیرد.

از استدلال‌های کوچک و افکار توهین آمیز که شما را از مسیرتان دور می‌کند پرهیز کنید. این رفتار می تواند جادوی فکر بزرگ باشد.

 مانند یک رهبر فکر کنید

برای رهبر بودن باید زرنگ باشید. شما در این راه موفق نمی شوید مگر اینکه با پشتیبانی دیگران به طرف این سمت کشیده شوید. با رعایت اصول مهم در رهبری و مسلط شدن، دیگران  را هم برای حمایت خودتان تشویق کنید تا از افکارتان حمایت کنند.

قرار گرفتن در ذهن افرادی که پیش روی شما هستند

اگر حمایت دیگران را لازم دارید باید مثل آنها جهان را نگاه کنید. توجه کنید بقیه افراد به چه چیزهایی اهمیت می دهند چون می توانید کلید قانع کردن آنها را پیدا کنید.

فکر کنید چطور می توانید برای یک فرد در شرایط قرار گرفته راه حل مناسب پیدا کنید

سه نوع رهبر در جامعه داریم :

  1. در حالت اول رهبران دیکتاتوری هستند و یک دیکتاتور دوام زیادی نمی آورد و پیروان عصبانی و ناراضی همیشه دارد.
  2. حالت دوم رهبران مقرراتی که راه هایی پیدا کرده و به دنبال گرفتن اشکال و خطا از دیگران هستند تا آنها را مجازات کنند. پیروان آنها دوست ندارند مثل ماشین کار کنند.
  3. حالت سوم که مورد نظر ماست رهبران موفق که با انسان‌ها بر طبق حقوق خودشان رفتار می کنند.

مشخص کردن یک نمونه از پیشرفت

رهبری که همیشه به دنبال حفظ محیط کار آسان بوده و برای حفظ وضع آن تلاش می‌کند فوق‌العاده با ارزش است.

زمانی را برای فکر کردن به خودتان بگذارید

فردی که رهبر می شود همیشه بسیار شلوغ است و فرصتی برای خود ندارد. وقت آنها صرف فکر کردن به پیروان و یافتن راه حل مشکلات است تا با برنامه‌ریزی درست و تفکر خلاق، بهترین راه را پیدا کنند.

فایده مطالعه کتاب جادوی فکر بزرگ

این کتاب را بیشتر افراد موفق برای خواندن توصیه می‌کنند. این طبیعی است که وقتی کتابی از طرف چند نفر به شما معرفی شود. انتظار زیادی از کتاب پیدا می کنید. شاید در هنگام دیدن کتاب و مشاهده نگارش قدیمی آن فکر کنید حتماً موضوعاتش را در جاهای دیگر مطالعه کردید. اما وقتی شروع به خواندن کنید متوجه می شوید که دارای مطالب جدیدی است.

نکته مهم در این کتاب این است که ما همیشه تصور می‌کنیم کاری غیر ممکن است و حتی در فکرمان اجازه بررسی به آن ایده یا مسئله را نمی دهیم. اگر به این سطح برسیم که می‌توانیم، ایده ها به سمت ما حرکت می‌کنند.

جادوی فکر بزرگ از سری کتاب‌های کلاسیک موفقیت بوده که با خواندن آن می توانید ایده بهتری نسبت به ایده ها و نکات بگیرید.

در کتاب “جادوی فکر بزرگ” یاد می گیریم که با داشتن باور می توان به هدف هایمان برسیم و دیگران را هم  به ترغیب و حمایت خودمان برسانیم. همه ما در طول زندگیمان هدفهای داریم مثل کارهای کوچک (تمیز کردن منزل) تا موفقیت‌هایی که در زندگی ما سرنوشت‌ساز هستند (مثل پس انداز پول برای آینده) با شروع به حرکت در مسیر جهت هایمان این طبیعی است که نگران باشیم.

اصلاً این راه را چطور شروع کنیم؟ بهترین راه برای غلبه بر نگرانی، خود باوری است. یعنی راهی انتخاب کنید که حس کنید حتماً قادر به انجام کارهایتان در ذهن خود هستید. این کار عملی است چون وقتی این باور را در خود پرورش دهید که می توانید هر کاری را به اتمام برسانید و ذهن خلاق خود را رها کنید پس تمرکز ذهنی خودتان را برای رسیدن به نتایج خوب و عالی در اهداف تان به دست می آورید. هرچقدر خودباوری را در خود پرورش دهید، نیروی خلاق زیادتری حتی در سخت‌ترین اهداف از خود آزاد می کند. مثلا اگر در ذهن خود دوست داشته باشید معاون شرکت تان باشید، حتما این کار عملی است و در صورتی که در باورتان این را پرورش دهید که حتما می توانید، پس به این شغل دست پیدا می کنید.

کتاب جادوی فکر بزرگ

در کتاب "جادوی فکر بزرگ" ( The magic of Thinking Big ) با ارائه دهها فکر، راه  و اصل مهم و منطقی به شما این جرأت را می‌دهد که با نیروی فکر بزرگ به شادکامی و رضایت برای خود دست یابید. نویسنده با روایت شرح زندگی واقعی یک نفر به شما توضیح می دهد که چگونه و از چه راهی به موقعیت‌های واقعی پیشرفت و خوشبختی رو به رو شوید. این کتاب در ایران و با ترجمه فارسی با عناوین دیگری مانند "سلام بر آرزوها " و "نیروی ژرف اندیشی" نیز شناخته می شود .

URL: https://www.success98.ir/the-magic-of-thinking-big/

نویسنده: دیوید جوزف شوارتز

نام: کتاب جادوی فکر بزرگ

Url: https://www.success98.ir/the-magic-of-thinking-big/

نویسنده: دیوید جوزف شوارتز

ISBN: 17891

تاریخ انتشار: 2021-12-21

فرمت: https://schema.org/EBook

امتیازدهی ویرایشگر:
5

1 دیدگاه برای کتاب جادوی فکر بزرگ – دیوید جوزف شوارتز

  1. سامان نجفی

    عالی بود

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *