شخصیت شناسی از روی چهره

فهرست محتوای این مقاله

شخصیت شناسی از روی چهره یا روان شناسی شخصیت از روی چهره همواره کار سختی در بین افراد بوده است، اما جالب است بدانید که شما می توانید از روی چهره ی اشخاص شخصیت شناسی کنید و ما این تکنیک را در این مقاله به شما می آموزیم.

این مقاله از مطالعات دقیق در حوزه ی روانشناسی چهره دکتر پلامپ، برداشت شده است. لازم به ذکر است که این مطالعات بر روی چهره ی بیش از صدها نفر انجام شده است. در زبان چینی شخصیت شناسی از روی چهره شانگ‌مین نامیده می‌شود و این مقاله با اقتباس از روانشناسی چهره چینی نوشته شده است.

وقتی این مقاله را خواندید جلوی آینه بروید و به چهره خود دقت کنید، می بینید که شما به یک چهره خوان تبدیل شده اید.

شخصیت شناسی از روی شکل چشم‌ها و تغییرات آنها

تمام روحیات یک فرد در چشمانش مشخص می شود. در ادامه به خصوصیات اجزاء چشم ها اشاره میکنیم که چگونه از روی آنها می شود شخصیت شناسی کرد.

بالای پلک چشم

صمیمیت، نزدیکی و رابطه‌ی خصوصی را می شود از روی پلک ضخیم متوجه شد. تمایل برای کناره‌گیری، بی‌طرفی و رابطه‌ی کاری را از روی پلک نازک یا همان پشت چشم نازک کردن می شود فهمید. بنابراین پلک‌ ضخیم‌ها شخصی‌تر و حرفه‌ای‌‌تر دارای پلک نازک هستند.

  • پلک ضخیم : صمیمیت
  • پلک نازک : کناره‌گیری

پایین پلک چشم

به خمیدگی پایین پلک بنگرید. اگر کاملا خمیده و منحنی است شما فردی با شخصیت پذیرا، صادق و انعطاف پذیر هستید.

پایین پلک صاف بیانگر این است که این شخص  محتاط و تدافعی و محافظه کار عمل می کند.

  • پایین پلک خمیده : پذیرا
  • پلک پایین صاف : محافظه کار

گودی چشم

همانطور که کره‌ی چشم در حدقه‌ی چشم قرار گرفته است یا به بیرون پف کرده است.

چشم‌های دارای گودی اغلب در افرادی دیده می‌شود که منتظر عقب‌نشین هستند. چشم‌های برجسته نشان‌دهنده‌ی فردی احساسی، جاه‌طلب و سلطه گر است.

  • چشم گود و فرورفته : اهل عقب‌ نشینی
  • چشم بیرون‌زده : واکنشی و احساسی

فاصله چشم ها

به فاصله‌ی بین چشم‌ها دقت کنید، می بینید که چشم‌هایی که به هم نزدیک هستند دارای شخصیت جزئی‌نگر هستند، در حالی که چشم‌های با فاصله دور از هم یک ایده ‌پرور و رویاپرداز(خیال‌اندیش) و دور اندیش را نشان می‌دهند.

  • چشم‌های با فاصله نزدیک : جزئی نگر
  • چشم‌های با فاصله دور : ایده‌پرداز یا دوراندیش

شکل چشم ها

چشم را می توان به 5 نوع تقسیم نمود که در زیر شرح می دهیم:

  1. گود: افرادی که چشمان گود دارند دارای ویژگی های هوشیاری، سخت و مرموز هستند.
  2. بادامی: این افراد مملو از شادی، انرژی، و شوق و هیجان هستند.
  3. کوچک و کشیده: افرادی با ویژگی های درون گرا و کمال طلب.
  4. بزرگ: مهربان بودن و باهوش بودن از ویژگی های بارز افرادی است که چشمان بزرگی دارند.
  5. عریض: افرادی که تاثیرگزاری بسیاری روی دیگران دارند، مملو از احساسات هستند، محتاط و دقیق روی جزئیات هستند افراد دارای چشمان عریض می باشند.

شخصیت شناسی از روی رنگ چشم

بررسی ها نشان می دهد که رنگ چشم می تواند نشان دهنده ی ویژگی های شخصیتی در افراد باشد. در زیر به بررسی ویژگی های شخصیتی و رنگ چشم در زنان و مردان اشاره می کنیم:

  • زنان دارای رنگ چشم روشن و رنگ چشم تیره: زنانی که چشمانی با رنگ سبز یا آبی دارند مقاومت بیشتری در برابر درد و استرس داشته و زنان با رنگ قهوه ای و فندوقی  در برابر درد و استرس حساسیت بیشتری دارند. رنگ روشن ها دوران بارداری، زایمان و پس از زایمان بهتر و سالمتری در مقابل زنان چشم تیره تجربه می کنند. همچنین چشم روشن ها اضطراب و افسردگی کمتری را تجربه کرده و افکار منفی آنها نیز در مقایسه با چشم تیر ها بیشتر است.
  • چشمان قهوه ای: افرادی که چشمان قهوه ای دارند باهوش تر، مهربانتر و خوش قلب تر هستند و به بعترین شکل ممکن اعتماد دیگران را به خود جلب می کنند.
  • چشمان آبی: افرادی که چشمان ابی دارند بهتر از دیگران درک می شوند. همچنین مهربان و جذاب نیز هستند. اعتماد بنفس زیادی دارند. علاقمند به تجربه کردن فعالیت های جدید، کارهای جدید، یافتن دوستان جدید هستند و کارهای سالم برای آنها لذتبخش است.
  • چشمان سبز: به نظر می رسد چشم سبزها جذاب ترین افراد هستند و همچنین نشان دهنده خلاقیت این گروه از افراد نیز می باشد. همچنین برای محقق شدن اهدافشان تلاش می کنند و نسبت به اهداف و رویاهای خود خوش بین هستند.
  • مردان و زنان چشم روشن: مردان چشم روشن مشکلات روانپزشکی بیشتری نسبت به زنان چشم روشن دارند. علاوه بر این مردانی که رنگ چشمشان قهوه ای روشن است مشکلات روانشناسی و روانپزشکی بیشتری را نسبت به مردانی که رنگ چشمشان قهوه ای تیره یا مشکی است تجربه می کنند.
  • رنگ چشم سیاه: زنان چشم سیاه روابط اجتماعی ضعیفی دارند یا شاید بتوان گفت انها دورنگرا هستند و در مقایسه با مردان چشم سیاه اعتماد بنفس کمتری و جاه طلبی کمتری نیز دارند. مردان چشم سیاه از شخصیت یکپارچه برخوردارند و از نظر مزاجی نیز گرم هستند.
  • چشمان فندوقی و عسلی: این افراد زمانی از خود عملکرد مطلوبی نشان می دهند که تحت فشار قرار داشته باشند و برای موفق شدن در شغل خود تلاش فراوان می کنند. همچنین زنان چشم فندوقی، سبز و عسلی برای مردان جذابیت زیادی دارند.

شخصیت شناسی از روی ابروها

حالت های ابروها نشانگر تفکر، قدرت، تمرکز و به انجام‌رسانی، ایده‌ها، بی‌خوابی، مردم‌گرایی و شکیبایی را می باشد.

ضخامت ابروها

ابروهای ضخیم نشانگر شخصیتی با ایده‌های بسیار است. ابروهای نازک ایده‌های کم‌تر با تمرکز بیش‌تر را نشان می‌دهند. ابروهایی که ابتدای‌شان ضخیم است یک شروع عالی در هر کاری را نشان می‌دهند و ابروهایی که انتهای‌شان پهن‌تر است پایان عالی برای کارها را نمایان می کند.

  • ابروی ضخیم و کلفت : شخصیتی سرشار از ایده
  • ابروی نازک : دارنده‌ی شخصیتی با ایده‌های کم‌تر
  • ابرویی ضخیم در ابتدای آن : نشانگر شخصیتی با شروع‌ عالی
  • ابرویی ضخیم در انتها آن : نشانگر پایان دهنده‌ی عالی

موی ابرو

موهای ابرو هایی که به صورت تک تک و کم پشت است نشانگر ایده‌های همراه با تفکر را دارد.

ما می‌توانیم از روی موهای ابرو افراد، تعارض، تفکر ناپیوسته، پختگی‌زودهنگام، و بی‌خوابی را بخوانیم.

  • شخصیتی با موهای ابرو باخواب مخالف : درگیر تعارض
  • شخصیتی با موهای ابروی آشفته : تفکر ناپیوسته
  • شخصیتی با موهای ابروی ریشه‌ای : بلوغ زودرس
  • شخصیتی با موهای ابروی پیوسته(ابرو پیوندی) : تفکر ثابت، بی‌خوابی

شکل و زاویه ابرو

خمیدگی یا زاویه‌ی ابرو به شما اجازه می‌دهد سازمان تفکرات یک فرد را به راحتی بخوانید.

در واقع این موضوع گرایش‌های فرد نسبت به افراد، ایده‌ها، یا تعارض را نشان می‌دهد.

  • ابرو خمیده: شخصیت مردمی
  • ابرو صاف: ایده پرداز
  • ابرو زاویه‌ای: شخصیت دارای تعارض
  • ابرو طاق مانند: ابروهایی که از نظر ضخامت متوسط بوده و وسط آن بصورت طاق بالا آمده است. صاحبان این ابرو، افرادی هستند که اعتماد بنفس خوبی دارند اما در حین حال ممکن است زیر آب زن و مرموز نیز باشند. بهتر است فاصله تان را با این افراد حفظ کنید. آنها طرفدار مدیریت و رهبری کردن هستند و دوست دارند امورات را به دست بگیرند و همه چیز تحت کنترل آنها باشد.
  • ابرو گره خورده: ابروهایی که فاصله کمی با چشم دارد. ابرو گره خورده ها افرادی با عزم راسخ و پشتکار فراوان هستند و در عین حال جدی. انها برای ساختن یک زندگی عالی تلاش می کنند و می خواهند به جایگاه عالی دست پیدا کنند. آنها می توانند بر روی موضوعاتی که به آنها سپرده می شود بسیار خوب تمرکز کنند و به همین دلیل در آن کارها بسیار موفق می شوند. آنها ایده پرداز هستند و همیشه ایده های مختلف در ذهن دارند.
  • ابرو کمند: ابروهایی که بلند بوده و ممکن است به صورت کمان و طاق و … باشند. ابرو کمند ها آدم های با ثبات و منسجم و سخت کوشی هستند و با تمام وجود به قولی که به دیگران داده اند متعهد هستند.
  • ابروی موشکی: ابروهایی را شامل می شود که انتهای ان به سمت بالا باشد. این افراد از شهامت و جسارت بسیاری برخوردار هستند، توانایی کنترل هیجانات خود را دارند و می توانند بر شرایط سخت غلبه کنند. شادابی و نشاط جز ویژگی های بارز شخصیتی این افراد است.
  • ابروی صاف و پهن: ابرو پهن ها، در حرفه ی خود صاحب نظر و متخصص، دارای نظم و ترتیب هستند. کارهای خود را با برنامه ریزی انجام می دهند. مقتدر و در عین حال جدی، پر انرزی و فعال نیز هستند. بر خلاف ابرو پهن ها، صاحبان ابروهای نازک افرادی هستند که از کمبود اعتماد بنفس رنج می برند و حتی نمی توانند عادی ترین مشکلات زندگی خود را حل کنند.
  • ابروی کمانی: ابروهایی که از نظر ضخامت متوسط و شبیه هلال می مانند. افرادی که دارای ابروهای کمانی هستند دلربا و فریبنده هستند و داشتن ابروی کمانی برای خانم ها یک امتیاز مثبت محسوب می شود. مهربان بودن مشخصه ی بارز مردان ابرو کمانی است. همچنین صاحبان ابروهای کمانی بسیار خونگرم بوده و با هر شخصیتی سازگار می شوند و دارای شور و نشاط بسیار نیز هستند.
  • ابرو افتاده: ابرویی که انتهای آن حالت افتاد داشته باشد. این افراد داری شخصیت پیچیده، سرشار از اضطراب و در موقیعت های مختلف نمی توانند خودشان را کنترل کنند. مدت زمان زیادی را صرف جنگ درونی میکنند به این صورت که دائما با خود درگیر هستند و حتی از چس کوچیکترین مسائل نیز بر نمی آیند.
  • ابرو خطی: ابروهایی که مانند دو خط صاف بر روی صورت هستند. ابرو خطی ها متفکر و منطقی هستند. برای تاثیرگزاری روی این افراد بهتر است از دلایل منطقی استفاده کنید چرا که حرف های احساسی روی این افراد بی اثر است. مقداری لجبازی نیز چاشنی شخصیت ابرو خطی ها شده است. انها همچنین دوست دارند که زندگی خود را بهبود داده و به جاهای بالاتری برسند.

بلندی ابرو

بلندی پشت پلک از استخوان زیر ابرو تا جایی اندازه گیری می شود که سر پلک بالا جایی که سایه کشیده می شود.

افرادی که پشت پلک بلندی دارند یعنی ابروهایشان در ارتفاع بالاتری از چشم‌ها قرار دارد دارای شخصیت صبور هستند و افرادی که پشت پلک کوتاه‌تری دارند دارای شخصیت عجول هستند.

  • پشت پلک بلند : شخصیتی دوراندیش- صبور
  • پشت پلک کوتاه : شخصیتی عجول و بی حوصله

شخصیت شناسی از روی فاصله چشم تا ابرو

مقدار فاصله ای که بین چشم تا ابرو بصورت عمودی وجود دارد را فاصله چشم تا ابرو می گویند که می تواند زیاد یا کم باشد.

  • فاصله زیاد چشم تا ابرو: افرادی که فاصله چشم تا ابرویشان زیاد است نشان دهنده این است که آن افراد در انتخاب های خود وسواسی هستند و دقت بسیار زیادی به خرج می دهند. برای خرید کردن و سایر امورات زندگیشان هیچ عجله ای نداشته و با صبر و شکیبایی بسیار آن کار را به اتمام می رسانند. برای زندگی خود چهارچوب ها و قواعد بسیار مشخصی داشته و پای خود را فراتر از چهارچوب های تعیین شده نمی گذارند. در برابر غریبه ها بسیار محافظه کارانه عمل می کنند و در اعتماد کردن به دیگران ضعیف عمل می کنند و به راحتی به کسی اعتماد نمی کنند. از بهترین ویژگی های این افراد می توان ثبات در روابط و امین و رازدار بودن آنها را بیان کرد.
  • فاصله کم چشم تا ابرو: این افراد دقیقا برعکس افراد گروه بالا هستند به این صورت که آنها افرادی با تصمیم گیری سریع، بدون فکر و عجول هستند. صبر و شکییایی در زندگی آنها معنی ندارد و کاراهای خود را با عجله انجام می دهند. برای زدگی خود هیچ حد و مرزی ندارندريال راحت به همه اعتماد کرده و در روابظان با دیگران مهربان و خوش برخورد هستند. از بدترین ویژگی های این افراد می توان به عصبانی بودن و عدم کنترل خود در شرایط نامناسب اشاره کرد.

شخصیت شناسی از روی شکل گوش

مدل گوش نشان دهنده گفت‌وگوی ذهنی، انطباق، و سرعت یادگیری است.

اندازه گوش

آدم‌های دارای گوش بزرگ شنوندهه ی خوبی به بسیاری مسائل و بسیاری از افراد هستند.

افراد دارای گوش ‌کوچک به گفت‌وگوی ذهنی و گوش‌سپاری به خودشان بیش‌تر تمایل دارند.

  • افراد دارای ‌ گوش بزرگ : گوش دادن به آدم‌ها
  • افراد کوچک‌ گوش : گوش دادن به خود

سرعت فراگیری

افرادی که همه چیز را به سرعت یاد می‌گیرند گوش‌ های‌شان بالاتر واقع شده است به این معنی که اگر یک خط فرضی از سوراخ بینی به سمت گوش‌ها بکشیم، قسمت بیش‌تر گوش‌شان بالاتر از سوراخ بینی‌شان قرار دارد. اگر قسمت بیش‌تر گوش در پایین سوراخ بینی واقع شده باشد به این معنی است که شخص یک یادگیرنده‌ی دقیق و با سرعت کم است.

  • افراد دارای گوش‌های بالا : یادگیرنده‌ی سریع
  • افراد دارای گوش‌های پایین : یادگیرنده‌ی دقیق

زاویه پشت گوش با گردن

افراد با گوش‌هایی که از بغل سرشان بیرون زده‌اند(بلبلی گوش) و زاویه ی بیشتری با گردن دارند، تمایل عصیان و سرکشی دارند، در حالی که افراد با گوش‌های تخت و چسبیده به گردن تمایل به سازگاری و دنباله‌روی سایر افراد اجتماع را دارند.

  • افراد دارای گوش‌های نمایان : سرکش
  • افراد دارای گوش‌های تخت(چسبیده به سر) : سازگار

شخصیت شناسی از روی شکل بینی

شکل بینی افراد در واقع نشان هوشیاری از پول، کار و سبک‌های شغلی(حرفه‌ای) و پیوندهای با مردم و خانواده دارد.

نوک بینی

نوک‌ بینی بزرگ یک نقشه‌ریز، طراح و برنامه‌ریز را نشان می‌دهد، در حالی که نوک‌بینی کوچک یا بینی‌های نوک‌تیز افراد بی‌علاقه به پول و ثروت را نشان می‌دهند. یک نوک سرپایین آدم موذی یا بدجنسی را نشان می‌دهد، در حالی که نوک سربالا یک فرد بازیگوش یا سربه هوا را نمایانگر است.

  • افراد دارای نوک ‌بینی بزرگ : نقشه‌ریز و برنامه‌ریز
  • افراد دارای نوک ‌بینی کوچک : بی‌علاقه به پول
  • بینی سرپایین : شخصیتی موذی
  • بینی سربالا : شخصیتی بازیگوش

سوراخ‌های بینی

در واقع پول از سوراخ‌های بینی جریان می‌یابد بنابراین سوراخ‌های بزرگتر نشانگر خرج‌کردن بیشتر است. بعضی از سوراخ‌های بینی که به سمت صورت هستند معرف افرادی هستند که برای خودش خرج می‌کند، سوراخ‌های بزرگ به سمت نوک بینی فردی را نشان می‌دهد که برای دیگران هزینه می کنند.

  • افراد دارای سوراخ‌های بزرگ بینی : ولخرج
  • افراد دارای سوراخ‌های کوچک بینی : مقتصد
  • سوراخ‌های بینی به سمت صورت : شخصیت خرج‌کردن برای خودش
  • سوراخ‌های بینی به سمت نوک بینی : شخصیت خرج کردن برای دیگران

 فرورفتگی بین بینی و پیشانی (بن بینی)

افرادی که بن بینی گوشتالویی دارند نشان از نیازشان به ارتباطات خانوادگی می باشد.

  • داشتن بن بینی : شخصیتی با حمایت خانوادگی
  • نداشتن بن بینی : شخصیت منزوی

 درازای بینی

یک بینی دراز که از میان ابرو تا سوراخ‌ها امتداد یافته است نشان از یک فرد با ویژگی‌های رهبری خوب است و یک بینی کوتاه نشان از یک فرد دارای روحیه ی سخت کوشی و دنباله‌رو است.

  • افراد دارای بینی دراز : رهبری دیگران برای کار کردن
  • افراد دارای بینی کوتاه : سخت‌کوشی در کار

شکل کلی بینی

اگر نیم‌رخ بینی یک خط صاف باشد به طوری که از روی بینی تا نوک آن امتداد یابد نشان می‌دهد فرد یک شخص دارای منطق می باشد.

هم چنین اگر یک برامدگی داشته باشد می‌توان خلاقیت را از صورت این فرد خواند، و اگر یک فرورفتگی در بینی مشاهده شود نشان از یک شخیت با مهارت‌های شهودی است.

  • افراد دارای بینی صاف : منطقی
  • افراد دارای بینی قوزدار : خلاق
  • افراد دارای بینی کج(تابدار) : شهود

وزن و اندازه بینی

به وزن عمومی بینی‌ها توجه کنید.

افرادی که به ارتباط با سایرین نیاز دارند بینی‌های گوشتالودی دارند و کسانی که بینی‌های لاغر و باریکی دارند دارای شخصیت انزواطلب هستند.

  • بینی‌های گوشتالو : شخصیت نیازمند به ارتباط با سایرین
  • بینی‌های باریک : شخصیت گوشه گیر و انزواطلب

شخصیت شناسی از روی گونه ها

شکل کلی گونه ها

به شکل کلی گونه‌ها نگاه کنید. اگر بزرگ هستند می‌توانید رهبری را از آنها بخوانید، اگر به سمت چانه تمایل دارند، شور و اشتیاق را نشان می‌دهند، اگر به سمت فک گسترش یافته‌اند صلح‌طلبی و آرامش را می‌توان فهمید و اگر صاف هستند یک فرد مودب را نمایان می سازد.

  • گونه‌های بزرگ : شخصیت دارای روحیه رهبری
  • باریک‌شدن به سمت چانه : شخصیتی مشتاق
  • گسترش به سمت فک : شخصیتی طلح‌طلب
  • صاف و تخت : شخصیتی باادب

استخوان‌های گونه

استخوان‌های برجسته‌ی گونه‌ نشان می‌دهند که یک فرد بی‌باک است ولی افراد با گونه‌های کوچک ترجیح می‌دهند محرمانه و مخفی کارهای خود را انجام دهند.

  • گونه‌های برجسته :  شخصیت بی‌پروا ( بی‌احتیاط )
  • گونه‌های کوچک : شخصیتی مرموز و محرمانه ( بااحتیاط )

پایین گونه ( لپ )

افرادی که پایین گونه‌ (لپ) بزرگی دارند دارای روحیه تیمی هستند و کسانی که لپ ندارند کار انفرادی را بیش‌ تر می‌پسندند.

  • افراد لپدار : افراد دارای پیرو
  • افراد بدون لپ : کار فردی

فاصله گونه ها

افرادی که فاصله‌ی این گونه تا آن گونه‌شان زیاد است  جسورتر از دیگران هستند در حالی که افرادی که دو تا گونه‌هایشان به هم نزدیک است متین ‌تر و باوقارتر به نظر می‌آیند.

  • گونه‌های فاصله‌‌‌دار : شخصیت جسور
  • گونه‌های نزدیک : شخصیت متین

شخصیت شناسی از روی شکل فک و چانه

بر اساس تحقیقات انجام شده نشانه‌های قدرت بدنی، سلطه‌جویی، سبک جنگ و پیروزی(بقا) را می‌توان در فک و چانه دید.

شکل کلی فک

آرواره‌های بزرگ و قوی، قدرت فیزیکی را نشان می‌دهند در حالی که آرواره‌های کوچک یک شخصیت لطیف و ظریف را نمایان می سازد .

  • آرواره‌های بزرگ : نشانگر قدرت بدنی بالا
  • فک کوچک : نشانگر ظرافت و لطافت

اندازه‌ی چانه

چانه‌ی بزرگ نشان‌دهنده‌ی فردی باشخصیت  سخت‌گیر و سلطه‌جو است اما چانه‌ی کوچک نشان از یک فرد منفعل و مطیع و فرمانبردار می باشد.

  • افراد دارای چانه‌‌ی بزرگ : سلطه‌جویی
  • افراد دارای چانه‌ی کوچک : مطیع بودن

فاصله‌ی چانه

یک چانه‌ی پهن می‌تواند به خاطر سرسختی بدنی و روحی باشد در حالی که یک چانه‌ی باریک نشان از یک قلب رئوف‌ و لطیف‌ می باشد.

  • افراد دارای چانه‌ی پهن : سرسخت
  • افراد دارای چانه‌ی باریک : رئوف

خمیدگی چانه

یک چانه‌ی کاملا خمیده و گرد نشان دهنده ی شخصیتی  است که در برابر سایرین اهل نبرد و مبارزه در مردم است و فردی که چانه‌‌ی صاف یا چهارگوش دارد در پی ایده‌ها است، درحالی که فردی با چانه‌ی زاویه‌دار درگیری و کنترل را ترجیح می دهد.

  • چانه‌ی خمیده : شخصیت مردمی
  • چانه‌ی صاف : شخصتی پر از ایده‌ها
  • چانه‌ی زاویه‌ای : شخصیت کنترل پذیر

شخصیت شناسی از روی شکل دهان

ابراز شادی، افکار، هیجان‌ها، و تصمیم‌ها توسط شکل و اندازه‌ی ویژگی‌های دهان به جهان منتقل می شود.

اندازه‌‌ی دهان

یک دهان بزرگ بیشتر مفرح، اجتماعی و پرحرف است.

این در حالی است که یک دهان کوچک ساکت‌ تر، خلوت‌گرا و صادق است.

  • افراد دارای دهان بزرگ : اجتماعی
  • افراد دارای دهان کوچک : آرام

شکل دهان

بدبین‌ها و عیب جویان معمولا دهانشان دارای گوشه‌های آویزان به سمت پایین است درحالی که خوش‌بین‌ها دهانی دارند که گوشه‌های آن زاویه‌ای به سمت بالا دارد.

این موضوع روی کلامی که درباره‌ی جهان می‌گویند تاثیر می‌گذارد، که از دنیا به شکل یک مشکل نه یک فرصت سخن می گویند.

  • لب‌های آویزان : شخصیت بدبین در مکالمات
  • لب‌های بدون زاویه و صاف : شخصیت واقع‌گرا در مکالمات
  • لب‌های زاویه‌دار به سمت بالا : شخصیت خوش ‌بین در مکالمات

شکل لب بالایی

لب بالایی کلفت  صراحت و رک‌گویی را نشان می دهد،

این در حالی که لب‌ بالایی نازک نشان از غیرمستقیم‌گویی و پرده‌داری است.

  • لب بالای کلفت : افرادی رک‌گو
  • لب بالای نازک : افرادی غیرصریح

کسانی که لب‌ پایینی کلفتی دارند می‌توانند با دلربایی و چرب زبانی مردم را همراه کنند درحالی که افراد با لب‌ پایین نازک، کم‌حرف می زنند.

  • لب پایین کلفت : شخصیتی متقاعدگر
  • لب پایین نازک : شخصیتی کم‌حرف

شکل دندان‌ها

دندان‌های یک‌دست تصمیمات خوب را نشان می‌دهند، دندان‌هایی که بین‌شان فاصله است شوخ‌طبعی، دندان‌های بزرگ لجاجت، دندان‌های کوچک مهربانی، دندان‌های کج آدم‌های خجالتی و دندان‌های فک‌ جلو آدم‌های بی‌پروا را نمایانگر است.

  • افراد دارای دندان‌های یکدست : وقار
  • افراد دارای دندان‌های شکاف‌دار : شوخ‌طبعی
  • افراد دارای دندان‌های خرگوشی : لجباز
  • افراد دارای دندان‌های جلو کوچک : فداکار
  • افراد دارای دندان‌های کج و روی‌هم سوار : خجالتی

شخصیت شناسی از روی شکل صورت

به عقب بایستید و به شکل‌های کلی صورت‌تان نگاهی بکنید. زاویه‌های شیب‌دار نشان‌دهنده‌ی درجه‌ای از خوش‌بینی دارند. درحالی که مناطق بزرگ‌تر صورت اولویت‌های زندگی را مشخص می‌کنند.

زاویه صورت

زوایا و شیب دهان و چشم‌ها چگونگی تفسیر فرد از زندگی‌اش را در دوره‌های سختی و آسایش نمایانگر است.

پهنه‌های صورت

پهنه‌های بزرگ صورت حوزه‌های تجربه‌شده‌ای را نشان می‌دهند که برای شخص مهم‌تر است، چه در حوزه‌ی تفکر، جاه‌طلبی یا نفسانیت را نشان دهد.

شخصیت شناسی از روی شکل پیشانی

اگر پیشانی(از بالای بینی تا خط رویش مو) بلند است، نشان می‌دهد افکار منطقی در این فرد بیشتر نمود دارد.

  • پیشانی بلندتر از سه سطح ( انگشت ) : شخصیت عقلایی( دانشگاهی )
  • پیشانی کوتاه‌تر از سه سطح ( انگشت ) : شخصیت غیرمنطقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *