کارما چیست و چطور از قانون کارما استفاده کنیم ؟

فهرست محتوای این مقاله

کارما چیست ؟

قانون کارما ( Karma ) یعنی شما هر کاری که انجام دهید، هر عملی که نسبت به دنیا از خود نشان بدهید، دنیا عکس العملی مشابه به همان را نشان تان خواهد داد و دقیقا عین همان اتفاق را وارد زندگیتان خواهد کرد. این قانون می تواند کمک زیادی کند که شما بتوانید یک زندگی فوق العاده زیبا و بی نظیر برای خود خلق کنید. اگر می خواهید بدانید که چطور از قانون کارما استفاده کنید و نتیجه اش را در زندگی ببینید پس حتما ادامه ی این مقاله را مطالعه بفرمایید.

آیا قانون کارما واقعی است ؟

قبل از اینکه در مورد تاثیر کارما و شیوه ی عمل به آن صحبت کنیم، بهتر است که اصلا بگوییم که این قانون واقعی است یا نه. این جهان با یک ساز و کار مشخص و قوانینی خاص همواره در جریان است و عدالتی که خداوند در مورد آن صحبت می کند هم به واسطه ی این قوانین اجرا می شود. این قوانین هیچگاه تغییر پیدا نمی کنند.

اینکه خداوند در قرآن هم می فرماید آنچه به شما می رسد به واسطه ی خودتان است را هم می توان به همین قضیه و قانون کارما ربط داد.

انسان زندگی اش را به واسطه ی قدرتی که خداوند به او داده یعنی ذهن، احساسات و … شکل می دهد و این زندگی می تواند به خوبی پیش برود و یا بدی! این مسئله کاملا به دست خود انسان است. برای اینکه پی ببرید که قانون کارما درست است یا نه، باید به گذشته تان نگاهی بیندازید و با توجه به تعریفی که از این قانون وجود دارد، ببینید که چقدر آن را تجربه کرده اید. آن زمان به این پی خواهید برد که آیا این قانون واقعی است یا نه.

یک قانون طبیعی کارما وجود دارد
که افراد سرزنشگر ، که برای صدمه زدن به دیگران از راه خود خارج می‌شوند در نهایت شکسته و تنها خواهند بود
جمله سیلوستر استالونه درباره کارما

تاثیر قانون کارما در زندگی

برای اینکه در مورد تاثیر قانون کارما در زندگی صحبت کنیم و آن را توضیح دهیم، به سراغ مثالی خواهیم رفت. شخصی را فرض کنید که در یک جاده ی بارانی در حال حرکت است؛ تا به مقصد برسد، یک بار لاستیک ماشینش پنچر خواهد شد؛ این فرد شروع به پرخاشگری می کند و از زمین و زمان گلایه مند است که چرا لاستیک ماشینش خراب شده. لاستیک را درست می کند و با همان حال بد به پیش می رود.

کمی بعد برف پاک کن های ماشینش خراب شده و در میان باران مجبور است که همینطور پیش برود و این بار هم عصبانی تر می شود. کمی جلوتر می رود و این بار تلفن همراهش هم آنتن نمی دهد و نمی تواند با تعمیرکاری برای ماشینش تماس بگیرد.

در واقع این شخص اگر از همان ابتدا سعی می کرد که حالش را بهتر کند و پنچر شدن لاستیک ماشینش آنقدر روی او تاثیر نمیگذاشت، شاید هیچوقت اتفاقات بد بعدی را تجربه نمی کرد. به همین مسئله قانون کارما می گویند. یعنی این فرد یک حس بد نسبت به دنیا نشان داد و آن را ادامه داد و دنیا هم چندین اتفاق مشابه را وارد زندگی او کرد.

پس اکنون که شیوه ی کار قانون کارما را دانستید، حتما متوجه شده اید که چطور کار می کند. قانون کارما شباهت زیادی به قانون جذب دارد. قانون جذب می گوید که به هر آنچه که توجه کنی و روی آن متمرکز شوی را وارد زندگی ات خواهی کرد و قانون کارما می گوید که تو بازخورد همان کاری را می گیری که انجامش می دهی.

حال که در مورد قانون کارما اطلاعاتی به دست آورده ایم، بد نیست که شیوه ی استفاده از آن را در زندگی آموزش ببینیم و بفهمیم که چطور از این قانون بزرگ الهی که در جهان وجود دارد و عدالت را همیشه پابرجا نگه می دارد به نفع خودمان استفاده کنیم و کاری کنیم که به واسطه ی آن به خواسته هایمان نزدیک و نزدیکتر شویم و در نهایت به آنها دست پیدا کنیم.

چگونه از قانون کارما استفاده کنیم ؟

برای اینکه از قانون کارما استفاده کنید، باید به چند اصل مهم توجه داشته باشید که در ادامه سعی می کنیم اغلب این اصول را با شما به اشتراک بگذاریم که شما هم به آنها عمل کنید و بتوانید زندگی تان را دگرگون سازید. توجه کنید که هر کدام از روش ها نیاز به تمرین و مداومت دارند تا بالاخره بتوانید به واسطه ی این قانون، نتیجه ای که می خواهید را به ارمغان بیاورید.

در قانون کارما از قدرت باور هایتان استفاده کنید

اگر می خواهید از قانون کارما استفاده کنید، پس باید باورهای مناسبی در ذهنتان به وجود آورید. به عنوان مثال شما شخصی هستید که خواهان یک رابطه ی عاطفی فوق العاده و بی نظیر است. پس باید باورهای اشتباه مانند اینکه دختر یا پسر خوب پیدا نمی شود، در این دوره و زمانه همه گرگ شده اند و … را کنار بگذارید و باورهایی مانند اینکه انسان هایی که جفت فرکانسی من هستند، زیاد اند و هر جایی می توانم آنها را پیدا کنم یا من قطعا روابطی فوق العاده و عالی خواهم داشت را در خودتان به وجود آورید.

باورها باعث میشوند که شما دیدگاهتان نسبت به دنیا تغییر کند. دو کودک که دقیقا مانند هم هستند، در دو خانواده ی متفاوت به دنیا می آیند. یک خانواده ثروتمند و دیگری فقیر است. در خانواده ای که فقیر هستند، در سیستم باورهای کودک این چنین باورهایی نقش می بندد که پول کثیف است، پول چرک کف دست است و … و در خانواده ای هم که ثروتمند هستند، در سیستم باورهای کودک باورهایی مانند پول به راحتی به دست می آید، من لایق ثروتمند شدن هستم و … شکل می گیرد.
این دو کودک با همین دو سیستم باور بزرگ می شوند و هر کدام دنیایی متفاوت را تجربه خواهند کرد. کودکی که باورهای فقیرانه دارد، در فقر زندگی می کند و کودکی هم که باورهای ثروتمندانه داشته، یک زندگی ثروتمندانه را تجربه خواهد کرد. هر کدام از این دو کودک امکان دارد که زندگی شان تغییر کند، اما این تغییر کردن نیازمند تغییر سیستم باورهایشان می باشد.

برای همین است که افراد فقیر اغلب نسل در نسل فقیر می مانند و افراد ثروتمند هم نسل در نسل ثروت مند اند! چرا که این افراد سیستم باورهایشان را به فرزندانشان انتقال می دهند و دنیا هم بازخوردی مشابه به باورها را وارد زندگی آنها می کند. در واقع افراد فقیر یا ثروتمند کارمای باورهایشان را در زندگی دریافت می کنند.

پس برای اینکه بتوانید به اولین اصل قانون کارما عمل کنید، باورهای مناسبی در ذهنتان شکل دهید تا بتوانید دنیایتان را تغییر دهید.

برای عمل به قانون کارما، کانون توجه تان را تغییر دهید

به مثالی که در ابتدا در مورد راننده ای که لاستیک ماشینش پنچر شده بود بر می گردیم. اگر این فرد به قانون کارما و تاثیر آن در زندگی آگاه بود، قطعا سعی می کرد به جای اینکه به لاستیک پنچر شده اش توجه کند، به هوای بارانی زیبا توجه نماید و یا با خود بگوید که درست است که لاستیک پنچر شده، اما در عوض دیگر اجزای ماشین سالم هستند.

شما به هر آنچه که توجه کنید همان را وارد زندگی تان خواهید کرد. این همان قانون جذب است که می توانیم از آن برای شناخت قانون کارما هم استفاده کنیم. زمانی که شما به چیزی توجه می کنید، احساس خاصی از آن می گیرید. این احساس یا خوب است یا بد.

در صورتی که احساس بدی در وجود شما شکل بگیرد، یعنی شما به چیز منفی ای توجه کرده اید و قانون کارما هم اتفاقات منفی را وارد زندگی تان می کند و اگر احساس مثبتی در وجود شما شکل بگیرد، یعنی شما به چیز خوبی توجه کرده اید و قاعدتاً اتفاقات خوب هم در زندگی تان می افتد.

کافیست این مسئله را امتحان کنید. یک روز که از خواب برمیخیزید، از همان اول از زمین و زمان گلایه کنید و با حالتی عصبی به سراغ کار هایتان بروید. خواهید دید که هیچ چیز آنطور که شما می خواهید پیش نمی رود و انگار شما در سیکل اتفاقات منفی افتاده اید و مدام این اتفاقات تکرار می شوند.

اما یک روز را هم با احساس خوب شروع کنید و در هر چیزی، حتی اتفاقات به ظاهر منفی هم سعی کنید نکات مثبتی را بیابید و به آنها توجه کنید. در آن موقع می بینید که چقدر وضعیت فرق می کند و چقدر احساس خوبی دارید.

پس برای اینکه به قانون کارما عمل کنید، حتما یادتان باشد که به چه چیزی توجه می کنید.

نحوه برخورد مردم با شما ، کارما آنهاست
نحوه برخورد شما با آنها ، کارما شماست
جمله وین دایر درباره کارما

برای عمل به قانون کارما، احساسات تان را کنترل کنید

خشم، نفرت، کینه، عشق، محبت و … همگی نوعی احساس هستند. هر کدام از این احساسات، در دسته ی احساسات خوب و یا احساسات بد قرار می گیرند. در هر صورت شما انسان هستید و برای عمل کردن به قانون کارما نمی توانید کلاً احساسات بد را نادیده بگیرید و ممکن است هر لحظه این احساسات منفی به سراغتان بیایند که البته در جای خود هم می توانند گاهی مفید واقع شوند. شما باید تا آنجا که می توانید احساسات منفی را نادیده بگیرید و به سمت احساسات مثبت بروید.

تمام تلاش تان بر این باشد که از یک اتفاق خاص بیش از حد ناراحت نشوید و یا احساس تان در مورد یک موضوع خاص اگر منفی است، بیش از اندازه به آن پر و بال ندهید و در همان موقع سعی تغییر مسیر داشته باشید و به سمت احساسات خوب حرکت کنید.

گاهی اوقات زمانی که برخی از افراد این حرف را می شنوند، می گویند که هر چقدر هم که این مسئله راجع به قانون کارما باشد، ما به یک باره نمی توانم احساس خشم خود را به عشق تبدیل کنیم! هیچوقت منظور ما این نیست و قطعا هیچکس نمی تواند این احساسات را به یکباره به حالت کلی دگرگون کند. اگر قصد شما عمل به قانون کارما است، باید یاد داشته باشید که چطور احساس تان را تغییر دهید.

شما باید مرحله به مرحله پیش بروید. هر کدام از این احساسات درجه بندی خاصی دارند. به عنوان مثال شما از کسی کینه دارید؛ در اینجا باید باید این احساس کینه را به احساسی که یک درجه از آن پایین تر است، یعنی خشم تبدیل کنید و سپس خشم را به بی تفاوتی و کم کم این بی تفاوتی را به محبت و بعد هم محبت را تبدیل به عشق کنید. شما باید تمام این مراحل را بگذرانید! در غیر اینصورت شاید اصلاً نتوانید احساس تان را تغییر دهید.

برای عمل به قانون کارما، ارتعاشات مثبت داشته باشید

برای توضیح بهتر این اصل در قانون کارما بهتر است که ابتدا در مورد جهان و ساز و کار آن برایتان توضیحاتی بدهیم. اگر این جهان را به مانند مدارهای مختلف تصور کنیم، هر کسی با توجه به ارتعاشاتی که دارد، در یکی از این مدارها قرار می گیرد. اگر شما مدارهای مثبت را می خواهید، پس ارتعاشات مثبت داشته باشید.

ممکن است بگویید که ارتعاشات مثبت چیست؟ در واقع این ارتعاشات حتی باورها، احساسات و کانون توجه را هم شامل می شوند. شما باید هر کاری بکنید که حال تان بهتر باشد و احساس خیلی بهتری نسبت به جهان اطراف تان داشته باشید. شاید با محبت کردن به دیگران به این حس دست پیدا کنید، شاید با کار کردن به این حس برسید و شاید هم با بخشش آن را تجربه کنید. در هر صورت باید به دنبال راهی باشید که بتوانید به این جهان ارتعاشات مثبت بفرستید که در مداری که می خواهید قرار بگیرید و کارمای ارتعاش خود را دریافت کنید.

چیزی که لازم است در مورد مدارها بدانید، این است که هر لحظه با توجه به ارتعاشات شما امکان تغییر مدار هایتان وجود دارد. پس به این فکر نکنید که اگر یک بار مثبت اندیشی کردید یا ارتعاش مثبت فرستادید، برای همیشه در یک مدار مثبت قرار می گیرد. شما نیاز به مداومت دارید که در این مدار خود را ثابت نگه دارید.

با توجه به تعریف هایی که در این مقاله داشتیم، سعی کنید که به این قانون به بهترین نحو ممکن عمل کنید تا در نهایت بتوانید زندگی خود را به بهترین شکل خلق نمایید. یادتان باشد که وسواس بیش از اندازه در مورد عمل به این قانون می تواند نتیجه ی عکس بدهد و باعث شود که اتفاقات منفی بیشتری را تجربه کنید. پس خیلی هم به خود سخت نگیرید!

2 پاسخ

  1. با سلام. من بدون هیچگونه اعتقادی در یک برهه ۶ ماهه، هر روز این اثرات را میدیدم. ابتدا فکر میکردم که کسی دفتر خاطرات روزانه مرا خوانده و متناسب با آن میخواهد مرا اذیت کند. بعد فکر میکردم گوشی مرا هک کرده اند که هیچ شماره ای را نمیتوانم بگیرم، سایتی که میخوام باز نمیشود، دوستی که میخواهم آنلتین نیست و مرتبا تا من پیام میدهم اف میشود… جایی که م لی پرداخت کردم کلاهبرداری کردند و حال من بد بود و هر روز بد بیاری می آوردم…

    بگذریم.. اینقدر این اتفاقات را دیدم و برایم تکرار شده که دیگر میدانم با آنها چگونه رفتار کنم و آنها را مدام در اطراف خودم میبینم
    سوال: چگونه با ما رابطه بر قرار میکنند؟
    چقدر هوشمند هستند؟
    جدای از به زبان آوردن و گفتن، حرف دل نا را میشنوند؟
    روی چند بار آنها را میشود حس کرد؟

  2. آفرین
    خیلی خوب بود،اون کسی ک این مقاله رو نوشته آدم با احساس و انرژی مثبتی هستش،در طول خوندن این مقاله حس ایشون رو دریافت میکردم !
    تمام حس خوبیها، آرزوی من به شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *